MEGAYOUTH forgatókönyvírói pályázat megalakuló nap

2022. május. 13.- án, pénteken 13:00-kor
Vagyis, mint egy klasszikus tehetség-kutatóban, már nemcsak a fiatalok, hanem a gyakorlott filmesek között is elindul a verseny, hogy kinek a mentoráltja nyer, kinek az ötletéből lesz a következő filmes minisorozat, ami meghódítja a streaming csatornákat és egy új, friss színt visz a televíziós sorozatok kavalkádjába?

De mi is történik ezen a napon?
  • A Megafilm producere, Helmeczy Dorottya Balázs Béla – díjas producer megnyitja a Megalakulót, és elárulja, hogy mik voltak a „slágertémák”, a legvagányabb és legmeghökkentőbb ötletek a fiatal írók tollából.
  • Az újságíróknak és a stáboknak lehetőségük nyílik interjúkat készíteni a Mentorokkal és a pályázókkal (már 12:15 – 13:00 között)
  • A Mentorok összeállítják a csapatukat.
  • Az újságírók és a stábok belenézhetnek és beleforgathatnak a kiválasztás folyamatába
  • A MEGAYOUTH forgatókönyvírói pályázatra a rövid határidő ellenére majdnem 150 pályamű érkezett. A pályázók valamennyien 16-25 év közötti fiatalok voltak. Közülük érkeznek most az ország minden tájáról az elődöntőbe, és köztük vannak a következő évek meghatározó forgatókönyvírói, akik talán egy Oscar-díjas alkotást jegyeznek majd, talán jó néhány szórakoztató közönségfilmet, vagy elgondolkodtató művészfilmeket készítenek - éppen ezért izgalmas ott lenni, amikor belépnek a filmes világ kapuján, 2022. május 13.-án, pénteken délután 13:00-kor.

    Divinyi Réka

    Balázs Béla-díjas forgatókönyvíró, dramaturg, rendező
    Mentori hitvallása: „A MEGAYOUTH programban figyelembe kell venni, hogy fiatalokat mentorálunk, akik sokszor nem rendelkeznek semmilyen szakmai előélettel. Nem lehet elvárni tőlük, hogy olyan módon és tempóban fejlesszék az ötletüket, ahogy egy profi forgatókönyvíró tenné. A tanácsadás mellett ez valójában egy forgatókönyvírói gyorstalpaló is, hisz előfordulhat, hogy tisztázni kell olyan szakmai alapfogalmakat, mint pl. az expozíció vagy a drámai konfliktus.. Egy forgatókönyv fejlesztő általában a problémákra koncentrál, de szerintem a fiataloknál fokozottan figyelnünk kell a pozitív megerősítésre is, hogy érezzék, bár sokszor kell majd újra és újra átírni a történetüket, azért vannak itt, mert tehetségesek, és mert hiszünk bennük. Olyan mentoráltakat keresek, akiknek van egy eredeti alapötletük, és látom bennük nem csak a kreativitást, de a szorgalmat és az alázatot is, ami ehhez a munkához szükséges. Fontos az is, hogy az alkotónak köze legyen ahhoz a történethez, amit el akar mesélni, és hinnem kell benne, hogy megvalósulás esetén a hazai nézők érdeklődését is felkeltheti a sorozat.”
    Filmes munkái: Csak szex és más semmi, Szabadság, szerelem, Tibor vagyok, de hódítani akarok, Kaméleon, Valami Amerika 2. , Veszettek, Pappa pia, Valami Amerika 3., BÚÉK, Társas játék, Csak színház, és más semmi, Kincsem

    Dombrovszky Linda

    rendező, forgatókönyvíró
    Mentori hitvallása: „A legfontosabb, hogy megtaláljuk a sorozattervek között azokat a jellemzően generációs problémaköröket, melyek ma a leginkább foglalkoztatják a huszonéveseket. Rendezőként azonban nemcsak a téma, azaz a történetek maguk foglalkoztatnak, hanem az is, hogy az egyes sorozatok megvalósításának módja (műfaja, stílusa, hangulata) mennyire érezhetőek ki az anyagból - egy írónak ugyanis ezt is látnia kell. Elsődleges célom, hogy önálló elképzeléseik szerint fejlesszék a terveiket, szakmai paraméterek alapján természetesen - de személyes látásmódjuk és mesélésmódjuk maradjon meg a megszülető írásokban.”
    Filmes munkái: Pilátus, Újjászületés, Karancs United, Don Juan kopaszodik, A kockaember, Asszonyok lázadása, A boldog festő, Hetvenes, Halak megmentése, Nulladik találkozás, Halotti beszéd, A szocreál képzőművészet, Csavargó, Az elsőszülött, Határvidék

    Somogyi György

    író, forgatókönyvíró
    Mentori hitvallása: „Mindig tiszteletben tartom az alkotók munkáját, személyiségét. Ezzel a gondolattal próbálok nekik segítséget nyújtani, hogy együtt, közösen tudjuk majd jobbá tenni az anyagokat. Igyekszem partnernek tekinteni őket. Olyan alkotásokat keresek, amelyek a mai fiataloknak szólnak. Mivel sorozatokról van szó, fontos, hogy erős, jól felismerhető és követhető, eredeti karaktereket alkossunk, akikkel szemben a nézők ne közömbösek legyenek, hanem valamilyen erős érzelmi köteléket tudjanak majd velük kialakítani. Emellett fontosnak tartom a történetmesélésben a bátorságot és az eredeti hangvételt, valamint a humort.
    Filmes munkái: Pilátus, Don Juan kopaszodik, Halálügyész, A kockaember, Hetvenes, Kaland, A titkos szám, Tóth János, Zsaruk, Magánnyomozók

    Bendi Balázs

    forgatókönyvíró, dramaturg
    Mentori hitvallása: „Engem az izgat egy történetben, hogy látom-e magam előtt a plakátját az utcán? Ha van a sztoriban egyetlen olyan DNS, ami ezt sejteti, akkor nálam nyert ügye van. A saját ötleteimet is az alapján szűröm, hogy vajon csak engem érdekel, vagy mást is? Mentorként partnere szeretnék lenni a mentoráltjaimnak, egy túravezető a kereső úton. Lehet, hogy nálam van a térkép, de azt is észreveszem, ha valakiben ösztönösen működik az iránytű.”
    Filmes munkái: Elk*rtuk, Barátok közt

    Munkáink

    Mozi - Sorozat - TV filmek